strona główna

18.06.2013

Inkubator skończył rok
 

Dokładnie rok temu do Powiatowego Inkubatora Przedsiębiorczości
w Kluczborku wprowadziła się pierwsza firma, dziś jest ich siedemnaście, dały pracę 26 osobom, a zakres wsparcia dla początkujących w biznesie powiększa się o wciąż nowe, innowacyjne propozycje.

- Nie ukrywam, że tłok w Inkubatorze bardzo mnie cieszy – mówi po roku rozpoczęcia działalności placówki, pomysłodawca jej utworzenia – starosta kluczborski Piotr Pośpiech.

Zainteresowanie placówką jest tak duże, że umożliwiono wynajem jednego lokalu przez dwóch najemców, w przypadku gdy nie wykorzystują go oni do swojej działalności przez cały czas.

Nie tylko preferencyjne ceny najmu pomieszczeń dla początkujących w biznesie, ale bardzo szeroki zakres pomocy,
a szczególnie dobry klimat na jaki zwracają uwagę obecni lokatorzy Inkubatora jest tym co zapewnia im poczucie bezpieczeństwa na starcie i dodaje odwagi do realizowanie swoich planów.

Inkubator pomaga zarówno na etapie zakładania firmy, tworzenia biznesplanu, po analizy rynkowe związane z określeniem niszy. Pełna, bogata oferta usług zamieszczona jest na stronie www.inkubatorkluczbork.pl.

- Cel Inkubatora czyli pobudzenie lokalnej gospodarki po prostu się dzieje się i nie sposób nie mieć satysfakcji, że ta nasza propozycja tak szybko się przyjęła – mówi starosta Piotr Pośpiech. - Tym bardziej, że ci początkujący przedsiębiorcy tworzą miejsca pracy.

Inkubator, kierowany przez Pawła Wąsiaka wzbogacił w ciągu roku swoją ofertę o nowe propozycje, m.in.: o „wirtualne biura”, zarządzanie firmą w „Chmurze” czy kojarzenie firm z partnerami z zagranicy.
 

 

 

Inkubator w trakcie budowy i po jej zakończeniu.


Oferowane przez Inkubator zarządzanie firmą w „Chmurze” to wynajęcie przestrzeni dyskowej na serwerze. Jest to nowoczesne narzędzie, dzięki któremu właściciel firmy, menadżer może utrzymać kontrolę nad firmowymi projektami, zapewnia ono sprawną kooperację w ramach realizowanych prac z każdego miejsca na świecie, bez potrzeby używania elektronicznych nośników. Powiatowy Inkubator Przedsiębiorczości oferuje zarządzanie w „Chmurze” jako pierwsza w regionie instytucja otoczenia biznesu.

Wirtualne biuro oferowane jest osobom, które zamierzają założyć działalność gospodarczą i nie stać ich na wynajem
i utrzymanie biura, albo szukają biznesowego adresu dla swojego przedsiębiorstwa oraz dla małych i średnich przedsiębiorstw, które nie potrzebują biura na stałe.

Kojarzenie firm Inkubator realizuje wspólnie z działającym w Nadrenii Palatynacie Biurem Współpracy Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, w zakresie możliwości udziału w giełdzie korporacyjnej. Dzięki czemu tutejsze firmy mogą znajdować partnerów, kontrahentów czy odbiorców za granicą.

Oprócz tego w Inkubator chce otwierać oczy młodym przedsiębiorcom na innowacyjność w ramach projektu „Otwieranie Regionalnego Systemu Innowacji w Województwie Opolskim”, oraz płynące z tego pożytki.

Rok działalności Powiatowego Inkubatora Przedsiębiorczości pokazał efektywność takich rozwiązań, a zainteresowanie nim uzasadniło decyzję o budowie jego filii na terenie kluczborskiego dworca PKS. O połączeniu funkcji dworca i Inkubatora pisaliśmy we wcześniejszym numerze FOB. Jego budowa rozpocznie się w lipcu.

 

Oto Powiatowy Inkubator Przedsiębiorczości w Kluczborku w liczbach :

• osób pracujących w tych firmach – 26
• ulokowanych tam mikroprzedsiębiorstw - 17
• mikroprzedsiębiorstw korzystających z "wirtualnego biura" - 6
• firm oczekujących teraz na wejście do Inkubatora (2 wchodzą z listy do końca czerwca) – 5
• firm założonych z pomocą Inkubatora – 14
• firm, które skorzystały z pomocy placówki przy określeniu innowacyjności – 4



Oprac. M. Kluf

 

 

 

 

 

 

 

Archiwum wydarzeń:

2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013

2007 © Starostwo Powiatowe w Kluczborku