strona główna

02.06.2017

Firma telekomunikacyjna naciąga seniorów

 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów ostrzega przed nieuczciwymi firmami telekomunikacyjnymi. W powiecie kluczborskim ofiarą firm, które oferują rzekomo niższe abonamenty padło już ponad 160 osób. Tu na naszym portalu i za pośrednictwem mediów przestrzegamy przed tym procederem szczególnie seniorów.

 



- Ten problem dotyka przede wszystkim osób starszych, które od lat są abonentami telefonów stacjonarnych - mówi Janusz Kuliberda, powiatowy rzecznik konsumentów. - Te osoby generalnie wyrażają zgodę na zapoznanie się z umową i po jakimś czasie przyjeżdża kurier ze specyficznie spreparowaną umową, gdzie właściwy dostawca usługi jest napisany bardzo małym druczkiem, a dotychczasowy dostawca jest wytłuszczony literami czterokrotnie większymi - tłumaczy.

- Podpisując taką umowę otrzymujemy dwa rachunki, jeden od naszego starego operatora, a drugi od nieuczciwej firmy - dodaje rzecznik. - Bardzo trudno jest w tym przypadku walczyć z taką firmą, dlatego że do tych umów operator przesyła aparat telefoniczny. Jest to o tyle istotne, że przepisy prawa komunikacyjnego mówią, iż można odstąpić od niewykonanej umowy o świadczenie na usługi telekomunikacyjne, jeżeli dostawca nie dostarczy urządzenia telefonicznego - wyjaśnia.

Janusz Kuliberda odradza oszukanym osobom płacenie faktur nieuczciwej firmie. Jak wyjaśnia, kiedy nastąpi dobrowolna wpłata na rzecz takiej firmy trudniej jest wygrać sprawę w sądzie.
 

zobacz także:

http://radio.opole.pl/103,199210,nieuczciwa-firma-telekomunikacyjna-naciaga-senio
 

 

Oprac. M. Kluf

 



 

 

 


Archiwum wydarzeń:

2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016

2007 © Starostwo Powiatowe w Kluczborku