strona główna

Recepty na udany biznes

 

Gimnazjaliści i licealiści z powiatów kluczborskiego i oleskiego prezentowali swoje pomysły na rozkręcenie szkolnego interesu na Festiwalu Przedsiębiorczości, który odbył się w miniony poniedziałek w Bąkowie. Młodzież startowała w trzech kategoriach: najlepszy pomysł na biznes i prezentację stoiska, na najlepszy spot reklamowy produktu i konkurs na temat polityki monetarnej państwa.

Imprezę zorganizowali: Zespół Szkół Licealno – Technicznych (pani Agnieszka Firszt, przy wsparciu pani Katarzyny Kokot), Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, oraz Narodowy Bank Polski.

- Chodzi o rozwijanie przedsiębiorczości wśród uczniów, co pomoże im radzić sobie na rynku – Anna Dzierżan, dyrektor PODN. - Zaskakują nas co roku swoją pomysłowością.

Najlepszy pomysł na biznes miał Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Kluczborku. Uczniowie postawili na ekologiczne torebki do pakowania zakupów, które są jednocześnie są jednocześnie reklamówką szkoły i sponsorów, którzy wsparli ich produkcję. - Na jednej stronie są wydrukowane są wszystkie kierunki kształcenia, które oferuje szkoła, na drugiej reklamujemy lokalne firmy – mówi uczennica Agata Cyrka. - Ekotorebki są rozprowadzane w kluczborskich sklepach, są trwałe, można do nich pakować produkty żywnościowe. I co najważniejsze, popyt na nie rośnie.

Drugie miejsce w tej kategorii zajęła młodzież z Zespołu Szkół Gimnazjalnych, Licealnych i Zawodowych w Polanowicach. Zainspirowana przez goszczących u nich Chińczyków postawiła na „herbaciany biznes”. Parzą i sprzedają w szkole aromatyczne ziołowe herbaty.

W kategorii na spot reklamowy najwyżej oceniono Gimnazjalno – Licealny Zespół Szkół w Wołczynie, gdzie przedsiębiorczy uczniowie założyli agencją usług turystycznych, która organizuje imprezy. Drugie miejsce w tej kategorii zdobył Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Kluczbork (uczniowie oferowali malowanie twarzy).

W konkursie na temat polityki monetarnej państwa największą wiedzą wykazali się uczniowie Zespołu Szkół w Praszce, na drugiej pozycji znaleźli się ich koledzy z Zespołu Szkół Ogólnokształcących.

Inne ciekawe pomysły na biznes: w Zespole Szkół Ogólnokształcących uczniowie zajęli się wypiekiem ciastek, tzw. „micków” (od nazwiska patrona szkoły Adama Mickiewicza). Sprzedają je za złotówkę, także podczas specjalnego „dnia słodkości”, a za zarobione w ten sposób pieniądze kupują np. materiały dla samorządu szkolnego, lub zasilają nimi akcje dobroczynne. W domowych wypiekach specjalizują się też uczniowie z Zespołu Szkół Zawodowych w Oleśnie.

Uczniowie z Zespołu Szkół w Praszce od lat wypiekają i sprzedają w szkole chleb, według starej receptury. Uzyskany dochód pomnażają na giełdzie. Chodzi o szkolną internetową grę giełdową organizowaną przez Giełdę Papierów Wartościowych, Fundację Edukacji i Rynku Kapitałowego oraz Komisją Nadzoru Bankowego. Niektórzy uczniowie po takim treningu, zdecydowali się zainwestować swoje prywatne pieniądze na prawdziwej giełdzie.

W Zespole Szkół Licealno – Technicznych w Kluczborku młodzież uruchomiła „Fabrykę kolczyka” i produkujebiżuterię. A ich koledzy z Zespołu Szkół w Praszce produkuje... pastę do zębów „Szczerbuś”.

   

 

 

 

 

Archiwum wydarzeń:

2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010

2007 © Starostwo Powiatowe w Kluczborku