strona główna

15.03.2012

Klient nasz pan? Dekalog konsumenta


W związku z przypadającym na 15 marca Międzynarodowym Dniem Konsumenta przypominamy o prawach jakie mamy jako nabywcy towarów i usług. Przypominamy również o możliwości skorzystania z porad Powiatowego Rzecznika Konsumentów, który urzęduje w Starostwie Powiatowym w Kluczborku, na III piętrze, w pokoju nr 409. Można też uzyskać poradę telefonicznie, dzwoniąc pod nr tel. 77 418 52 18, wew. 176.



Dekalog konsumenta

  1. Konsument jest najważniejszym ogniwem w obrocie gospodarczym, gdyż to on jest finalnym odbiorcą większości produktów stanowiących ofertę rynkową.

  2. Konsument otoczony jest opieką prawną ze strony Państwa i ma prawo do reprezentacji.

  3. Konsument ma prawo autonomicznego wyboru towarów i usług, zarówno pod względem jakości jak też ich ceny.

  4. Konsument ma prawo do rzetelnej informacji o oferowanych mu towarach oraz usługach.

  5. Konsument ma prawo do bezpieczeństwa. Wyraża się ono w jego ochronie przez towarami i usługami mogącymi zagrozić życiu lub zdrowiu oraz ochronie jego interesów ekonomicznych.

  6. W przypadku narażenia na szkodę, konsument ma prawo żądania jej naprawienia.

  7. Konsument ma prawo do wyrażania opinii o polityce konsumenckiej Państwa oraz działaniach producentów i handlowców oraz do zrzeszania się w celu ochrony swoich praw i interesów.

  8. Konsument ma prawo do reklamacji towarów oraz usług.

  9. Konsument ma prawo edukacji konsumenckiej.

  10. Konsument ma prawo do życia w zdrowym środowisku naturalnym.
     

zobacz także:

http://www.radio.opole.pl/2012/marzec/gospodarka/pewien-klient-reklamowal-kota.html  

 

 

foto: biznes.interia.pl

 

 

 

Archiwum wydarzeń:

2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012

2007 © Starostwo Powiatowe w Kluczborku